Kvällen är ung & jag lika så

Skrivet 2011-03-11 @ 23:45:25






Livet står till mitt förfogande .
Något jag tidigare inte upptäckt, som jag nu tänker nyttja till fullo.
Att ha förmågan att leva livet .
Att se det vackra landskapen,
Att höra fågelsången en tidig sommar morgon,
Att känna värme av ett leende som möter än från en förbi passerande människa.
Att vara tacksam för att jag denna dag har möjlighet att se igen.
Att se hur ljust livet är bakom den täta svarta dimman jag vandrat i.
Förmågan att kunna bearbeta sorg och smärta.
Förmågan att kunna känna lycka och glädje.
Förmågan att förlåta,
att ge allt en ny chans från en annan vinkel.
Förmågan att kunna blotta sig på nytt utan rädslan för svek och nedslag.
Förmågan att ta sig själv på allvar och dessa känslor inombords.
Att våga bearbeta istället för att samla allt i ryggsäck med känslor och tankar.
Att våga sticka ut från mängden.
Att våga stå för sina känslor och tankar.
Att våga diskutera och dela tankar.
Att våga älska igen.
Släppa in nya människor i sitt liv.
Att våga ta i mot hjälp utan att känna att man är en belastning.





Detta är mina känslor och tankar som jag vill dela med mig av!

Peace!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback